Visuel identitet – en stærk markedsføringsstrategi

Som virksomhed betyder visuel identitet alpha-omega. Det er det første dine kunder og sammenarbejdspartnere ser når de finder f.eks. din hjemmeside. Din visuelle identitet indebære også noget så simpelt som facadedesignet på din butik.

Visuel identitet – kogt ned i en designmanual

Dam Graphics er en lille grafisk virksomhed der har specialiseret sig i, at løfte virksomheders visuelle identitet op, så der fremstår yderst professionelle. De tilbyder en lang række af produkter der indebærer:

  • Firmalogo
  • Hjemmesidedesign
  • Trykt markedsføring – Flyers og Foldere
  • Brevpapirs design og faktura design
  • Butiksindretning
  • Facadedesign

 

  • Designmanualen

Designmanualen er noget af det Dam Graphics virkelig er stolte af at kunne tilbyde.
Med designmanualen som Dam Graphics udarbejder, i forbindelse med at de udarbejde en visuel identitet til dig, kan du selv fortsætte i samme stil som Dam Graphics starter for dig, selvom du ikke længere skulle ønske at sammenarbejde med dem. Designmanualen indeholder så meget information og tanker at enhver designer med respekt for sig selv kan sætte sig og viderearbejde i den stil som er blevet udviklet til dig. På den måde sikre Dam Graphics sig at du ikke går ud og ødelægger det arbejde han har lavet for dig/jer efterfølgende sammenarbejdperioden.

 Hvorfor er visuel identitet vigtigt?

Pepsi logo
Pepsi logo

Den visuelle identitet er SÅ vigtig, for dig og din virksomhed fordi det er grundstenen for dit brand. Hvis man kigger på eksempelvis Pepsi’s logo, så behover man ikke se at der står pepsi under logoet for at vide at det er pepsi. Det ikoniske logo med den unikke røde og blå farve, fortæller lyn hurtigt historien bag brandet og du er ikke i tvivl om at det er Pepsi du har med at gøre. Ud over deres ikoniske logo, så har de også en helt unik font på deres tekst, der vil være let genkendelig selvom det ikke var pepsi den stavede. Et sjovt eksempel kommer her:

Pepsi med coca cola font
Pepsi med coca cola font

Selvom du her kan se at at der står Pepsi cola, så er du ikke et sekund i tvivl om at det er Coca cola du har med at gøre.

Hvis du skal/vil opnå et stærkt brand i din egen virksomhed så er det alpha-omega at du vælger at få lavet en stærk visuel identitet, så folk har noget associere dig med, som eksempelvis dit logo.